svårare än så är det inte...

OM JAG VERKLIGEN BRYDDE MIG OM DIG...


om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag se dig i ögonen när jag talade till dig
skulle tänka på vad du säger snarare än på vad jag ska säga när du slutat
skulle jag höra dina känslor tillsammans med dina ord

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag lyssna utan att försvara mig
skulle jag höra utan att bestämma om du har rätt eller fel
skulle jag fråga dig varför, och inte bara hur och när och var

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag släppa in dig bakom mitt yttre
skulle jag berätta för dig vad jag hoppas, drömmer, fruktar, lider av
skulle jag berätta när jag gjort bort mig och när de gick bra

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag skratta med dig och inte åt dig
skulle jag tala med dig men inte till dig
skulle veta när det var tid att vara tyst

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag inte klättra över dina murar
skulle jag vänta utanför tills du släpper in mig genom porten
skulle jag inte låsa upp dina hemligheter
skulle jag vänta tills du gav mig nyckeln

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag älska dig i alla fall
men skulle be om det bästa du kan ge och försiktigt dra fram det ur dig

om jag verkligen brydde mig om dig
skulle jag lägga handboken åt sidan och lämna mina lösningar hemma och föreställningarna skulle upphöra
vi skulle vara oss själva


svårare än så behöver man inte göra det...

Peace.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ännu det.. :P Men jag glömmer aldrig ;)

2007-06-15 @ 21:15:31
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Lisa

Måå vad du är fin som säger sånt där! Det var toppen av alla toppar, och det har jag heller aldrig hört någon säga förut, ännu mer över toppen! Söta du.
Hah, ja nå så länge han låter bli att puckla på chefen så är det bra. Alltid en början åtminstone :)

2007-06-18 @ 11:44:34
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Lisa

Nåmän? Vad var det då? Hördu ta en ipren eller nåt nästa gång du ska gå och sova, det lugnar. Se om det fungerar, eller är det det att du funderar på allt mellan himmel och jord?

2007-06-18 @ 18:17:39
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: anders

du är ju aldrig på msn numera!... var håller du hus!?... saknar ju dig litegrann, men bara litegrann!...

2007-06-21 @ 02:04:59



Postat av: Penelope Cruz

This is a very good site. Thank you.

2008-02-11 @ 16:36:25
URL: http://penelope-cruz-star.blogspot.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0