that's it, for now.

sådär... nu har jag hela två dagar ledigt! jag behöver inte göra nånting om jag inte vill! iofs BORDE jag läsa en bok, och BORDE kolla efter litteratur å BORDE göra det ena med det andra... vi har börjat med ett nytt moment, ett INTRESSANT moment som handlar om individer och grupper i utsatta situationer. momentlitteraturen får jag gå å kolla efter på måndag, orkar inte börja köpa alla böcker, hade gått på flera tusen... vi får helt enkelt kopiera av varann som tidigare ;) väldigt intressant verkar det som i allafall, det är här kriminalitet, missbruk, problem med barn-och ungdomar, familj å sånt kommer in. förhoppningsvis njuter jag mig igenom hela kursen :D

idag gjorde jag då omtentan... inga kommentarer, å det för att jag inte har den blekaste om hur det gick. det kändes bättre än förra gången men sen hur jag har resonerat är en helt annan sak. jag håller tummar å tår för att det gick bra! å hemtentan lämnade jag in i tisdags. nu ska jag börja läsa en bok till ett seminarium som vi ska ha om döden. alltså handlar boken om döden. rosario är död, av majgull axelsson. "Rosario var bara 11 år när hon dog 1987. Hon var gatubarn i Filippinerna, och föll offer för sexturismens hänsynslösa utnyttjande av barn." en sann berättelse. läst många recensioner om att den är fruktansvärt hemsk men "bra"... hur bra den nu kan vara när den handlar om barnprostitution men... återstår att se helt enkelt. tydligen är den läsvärd i allafall.

jag skulle inte påstå att saker å ting känns lättare... på nåt konstigt jävla sätt så lyckas jag överleva dagen. dag efter dag, vecka efter vecka, snart är första terminen slut å jag har fortfarande inte förstått att jag är här. jag skulle inte heller påstå att jag på nåt sätt är olycklig, men inte lycklig heller. jag bara... är. jag vet inte vad jag ska vara eller hur jag ska vara, ibland känner jag mig så skör så jag tror jag ska gå av. jag vet inte. ska jag då spendera tre år till här med å inte veta? eller kommer jag till slut hitta min plats här också? äh, jag vet inte... jag vet inte.

aaah, jag behöver SÖMN!!! tror inte jag sovit ordentligt på en månad. känner mig helt... borta. godnatt!

Peace.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha du är så go du :) Nej men vi börjar lätt. Vi börjar med någonting utan såna konstiga färger ;) Någonting som inte skrämmer dig lika mycket som räkor. Lugn och fin. Det äär så gott :)



Saknar dig.

2008-11-08 @ 15:28:53
URL: http://llllisa.blogg.se/



Postat av: Lisa

Ahaaa, låter ju assabra! Då håller vi tummarna allihopa :)

Jo jag vet att du är det, och det är fint. Men nog blir det bra det här ska du se - vad som än händer eller inte. En dag i taget :)

2008-11-09 @ 14:58:06
URL: http://llllisa.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0