Falsk vänskap

Ibland blir jag bara så trött av att fundera på hur fan andra människor fungerar egentligen. Jag vet att det finns dom som säger att andra människors lycka betyder mer än sin egen och att man alltid bryr sig om andra, fastän det egentligen inte alls är så. Jag blir så trött på människor som ska försöka verka som nå jävla änglar här på jorden, dom är så bra och dom ska få bekräftelse från alla jävla håll och kanter.

Vad gör du när en sån person kommer fram till att hon/han endast ska tänka på sig själv? Det är så skrattretande så jag inte riktigt vet hur jag ska reagera. Så fort den här personen behöver något från dig så ska du minsann finnas där och ställa upp (inte tvunget, men en självklarhet för mig, sorgligt nog) men vänta bara tills du själv behöver hjälp med något eller behöver någon att prata med... Nej, då är man någon annanstans och bara bryr sig om sig själv. Såna människor kan dra. Jag behöver inte er i mitt liv längre. Vänskap är inte att man bara ska ta och ta och ta, utan även kanske få sig en tänkeställare att ibland ge tillbaka! Jag blir så jävla less på sånt där. Som sagt, det är en självklarhet för mig att finnas där för mina vänner, det är bara tråkigt att vissa av dom inte känner likadant. Men nu vet jag. Efter att ha fått det bekräftat från flera olika håll så vet jag. Det är inte bara jag som tycker så, och det känns skönt. Att en människa kan förändras så mycket på en så kort tid... Ja det är fascinerande.

Jag har några riktiga vänner som jag älskar och uppskattar, och jag hoppas att dom vet att jag finns där för dom dag som natt, i värsta fall bara ett telefonsamtal bort... Resten behöver jag inte.

Och ni behöver inte fundera på vem, när, var, hur... För det här är bara mina tankar och funderingar.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Johanna&Akira

Tar en bit från själen, en bra bit och ger den till Dig

2010-02-20 @ 10:38:24



Postat av: Samuelenya

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2011-11-09 @ 18:04:47
URL: http://samuelenya.blognownow.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0