GI

I morse när jag vaknade fick jag stå ett tag och fundera på vad fan det är för dag. Det är illa :P Det är inte många veckor jag gått hemma nu men jag börjar lessna. Fyfan vad jag är less. Det är tråkigt att inte ha nåt vettigt att göra på dagarna. Blä, jag vill jobba :(

Sen har jag allvarligt funderat på att börja på GI-metoden. Syrran äter enligt den metoden och hon är nöjd. Bara prova, liksom. Kan ju inte vara dåligt för kroppen att skippa allt socker och vitt mjöl bland annat? Det är ju inte fettet vi blir tjocka av, det är ju sockret. Nå iaf, syrran hade köpt en bok om GI som jag började småläsa igår, sen när hon har läst klart den så ska jag låna den. Min mage tycker inte om, i vanliga fall heller, så mycket bröd och annat. Och i och med att jag inte tål laktos heller så är jag än mer sugen på att prova... Nu har jag ju lärt mig att äta laktosfritt, dom flesta mejeriprodukter i allafall. Men det finns ju laktos i så många andra produkter. Nåja... Bara en fundering :) Tror jag får starta med sånt :)

Nu då? Jag kanske ska börja lite med städningen i brist på annat att göra. Några timmar kvar till älskling kommer hem :)

Peace.

Kommentarer
Postat av: J & A

Jag vet, Jag vet, Jag vet!!!

Bli Vegetarian.... Yeeeej! Det är först en "bantningsmetod" tycker hbättre om att kalla det, "Levnadsmetod" som håller livet ut. ;)

Jooo-oooo, det gör du! Joooo...

2010-02-24 @ 10:18:23



Postat av: Lissukka

Absolut prova! Det är värt det, det är gott, det är enkelt, det är nyttigt, det är... prova absolut :)

2010-02-26 @ 18:19:13
URL: http://llllisa.wordpress.com



Postat av: Irina

Å jag tror på en allsidig kost. Man kan äta av allt men inte alltid o inte hur mycket som helst ;) GI funkade inte för mig, vegetarian skulle jag aldrig bli och min matfilosofi fungerar för mej perfekt. Men det är nog så individuellt. Bara o prova =)

2010-03-02 @ 15:51:37




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0