God morgon!

Lördagmorgon och jag har vaknat före 8. Jag vet inte om jag ska kalla det tragiskt eller vad jag ska kalla det :P Iofs åker vi ju iväg till Oulu på ett tag... Så hursomhelst hade jag ju ställt väckaren. Men ändå, det känns helknasigt.

I natt har jag sovit ganska gott. Jag har dom senaste veckorna sovit jätteoroligt, och drömt en massa konstiga drömmar. Jag har inte känt mig ordentligt utvilad på jag vet inte hur länge. Jag har haft svårt att komma på vad det är som känns tungt, och det känns som att det har legat något i bakhuvudet som gnagt. Igår blev jag uppsagd. Det var en jobbig dag. Även fast jag nånstans har vetat att affärerna inte går riktigt som dom ska så känns det ändå tufft med ett sådant besked. Jag får välja att jobba kvar två veckor om jag vill. Och det känns jobbigt. Jag måste ju jobba kvar pga ekonomins skull, men jag kommer inte att vara lycklig. Jag hoppas bara på att dom här två veckorna kommer att gå fort. Ibland känns saker och ting bara så... Åt helvete. Det finns inga jobb att få idag. Eller jo, men inga som intresserar mig på rätt sätt. Och jag vet att arbetsförmedlingen kommer att kräva ett och annat från mig. What to do? Det är mycket som snurrar i huvudet just nu.

Nu ska jag börja dona på här lite, fixa håret och sminket och åka iväg till mamma sen.

Suck...

Peace.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Med den styrka du har inuti dig, med den passionen du får bara du tar den till, och som den envisa finskan du är så kommer du att klara dig. Kanske inte med lycka, kanske inte så lätt, men du kommer igenom det. Och du kommer ut på andra sidan som en mer erfaren Du. Du kommer ut på andra sidan med mer lärdom, med mer vishet och med mer motivation än någonsin.

Jag förstår att det känns tungt, men någonstans kom ihåg att allt sker av en anledning.

Jag skickar styrka :*

2010-02-06 @ 10:15:43
URL: http://llllisa.wordpress.com



Postat av: Irina

Vad trist :( Hoppas du hittar ngt nytt snart. Lite tröstande att det snart är dags för arbetsgivarna o hitta sommarvikarier ;) Jag håller tummarna! Lite finsk sisu så ordnar det sig. Kram!

2010-02-06 @ 12:34:18



Postat av: Sandra F

Va tråkigt att höra vännen... uppsägningar suger... Lars hade sin sista dag igår. Du vill inte börja plugga igen då? kanske nån utbildning du kan få genom AMS? Men jag vet att du tar dig igenom detta också, du är oövervinnerlig finnen min även om det inte känns så jämt :) hoppas på ljusare tider snart... kramar

2010-02-06 @ 15:57:47



Postat av: Cami

Vad tråkigt att höra gumman!!! Men du fixar det, det löser sig! Du är stark, mycket starkare än du tror och du är värd så mycket! Vilken arbetsgivare som helst ska skatta sig lycklig om dom får dig, kom ihåg det så löser sig allt. Jag vet att det känns tungt just nu, men jag vet även att DU är stark nog att ta dig igenom det!

2010-02-07 @ 15:50:59
URL: http://guaparubio.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0