Hjälp Haiti!

Idag när jag kom till jobbet och kollade mailen så fick jag syn på ett mail som våran VD hade skickat. Rubriken var Hjälp Haiti! och alla Naturkompaniet-butiker skulle printa ut pappret som var bifogat och sätta den nånstans i butiken där kunderna kan se den. Projektet heter Tält till Haiti, där en svensk företagsman kom på, att istället för att skicka våra pengar till människorna där (och vem vet hur mycket av det vi ger hamnar där egentligen...) så varför inte ge dom något som dom verkligen behöver?

Jag blev impad av det här projektet, och det hoppas jag att många andra också blir. Har man tält och filtar över hemma, som man inte behöver och inte har använt på flera år, GE BORT DOM! Gå in på närmsta Naturkompaniet-butik och skänk ett tält eller ett gäng filtar. Människorna i Haiti har inga hem, dom behöver tak över huvudet. Dom behöver det!

17:e februari skickar vi alla tält och filtar vi har fått vidare till Haiti. Har man möjligheten att hjälpa till så tycker jag att man ska göra det!

Vill ni läsa mer om projektet, gå då in på www.naturkompaniet.se, där finns info om hur allt går till och fakta om organisationen. Kom igen, skynda på!

Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0