No good

Onsdagmorgon. Idag hade jag jobbat egentligen men hur jävla roligt hade det varit? Nej, jag klarade av halva dagen i måndags. Ledig idag och sen jobbar jag helgen. That's it. Om det nu inte råkar vara någon som kommer och knackar på min dörr och erbjuder mig ett drömjobb direkt med superbra betalt... Eh, nä.

Igår var jag till arbetsförmedlaren och vi gick igenom mina uppgifter och annat. Det stod där bl.a. att jag fortfarande gick gymnasiet. Hm, bara det förklarar hur ofta jag har varit där. Det är ju snart bara tre år sen jag tog studenten ;) I allafall, jag sa till honom att jag står här utan stämpling och allt i och med att jag inte varit med i a-kassa nog länge, och han tyckte jag var berättigad till grundbeloppet i allafall, och det är inte mycket men alltid nånting. Så... Idag skulle jag behöva åka till både Naturkompaniet och Erätukku och få mig arbetsgivarintyg... Sånt där som man vet tar tid för dom att skriva och man inte vill störa men sorry, I have to.

Och denna jävla nackvärk! Fan, det var ju så bra där ett tag. Nu har jag haft två eller tre dagar då det har gjort ont som fan. Och grejen är den att jag hatar att sova på mage, för det är då jag får ont. Men varenda jävla gång jag vaknat i natt så har jag legat på mage. Usch, det har bara pulserat i nacke och huvud. Förhoppningsvis så är det inte nackskadan från när jag körde i diket som spökar, utan att det bara är helt vanlig värk. Men det känns förtfarande inge vidare.

Jag kanske borde klä på mig och åka iväg och handla, känns som att kylskåpet gapar tomt.

Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0