Blandfärs

Har varit en konstig dag idag. Jag vet inte om jag har tyckt att det har varit jobbigt eller om jag bara varit trött, eller less, eller arg eller vad. Det har varit lugnt på jobbet och jag blir galen när det inte finns något vettigt att göra. Visst, i en butik finns det alltid något att göra men sen har man inte inspiration till att göra om jämt heller... Jobbig dag helt enkelt.

Efter jobbet var vi till smedjegatan och åt laxsoppa. Mmmhmmmhhmhh, så jävla gott det är! Fan att man själv inte är så duktig och modig att man vågar prova. Sen är jag ju lite rädd för fiskar också så det kanske inte skulle gå så bra :P Men soppor är fan gott. Efter maten åkte vi förbi mamma och hämtade lite räkningar, märkte att jag fått min första räkning från CSN... Fy faaaaan, vad deprimerande! Och jag läste bara ett år! Nää, nog fan lyfter jag på hatten (som är osynlig) för dom som klarar av att plugga utan lån. Det är ett jävla helvete och betala tillbaka allt... Speciellt då man knappt jobbar. Jaja, men det är smällar man får ta. Detta fick då pluggsuget att försvinna helt för mig i allafall. Blä.

Nu har folket pyst hem härifrån och jag har dammsugit i allafall, funderade på om jag ännu skulle dammtorka och moppa sovrummet. Det är som skönare att lägga sig i rena sängkläder när allt är rent och fint ;) Sen blir det nog duschen och sängen. Känner att jag är lite trött, eller nåt. Kan bero på att det är 13 år sen idag då pappa gick bort. Nånstans funderar jag på det mer än jag vill tro, och det är jobbigt, samtidigt som jag får dåligt samvete om jag inte tänker på honom. Självklart tänker jag ju på honom ofta, men idag känns bara sådär... Sådär helt enkelt. Pga stormen har jag inte kunnat vara och tända ljus på graven heller, och det känns lite jobbigt. Iofs vet jag att det inte är där han är, så det är väl som skit samma egentligen... Men ändå. Jag hade velat. Men nån annan dag kanske, jag får tända ljus här hemma.

13 år har nu gått sen du gick bort, känns som igår, för livet är så kort...

Peace.

Kommentarer
Postat av: Irina

åh...vet känslan.... kram

2010-01-31 @ 15:21:54



Postat av: Hallvardlive

Very impressed!

2010-12-23 @ 09:43:25
URL: http://hallvardlive.blogstie.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0