En torsdag

Det känns som att det har varit en effektiv dag idag, trots att jag "fick" lite sovmorgon (är det bara föräldrar som har rätt att säga att dom fick sovmorgon? ;) iaf, ingen ringde, plinga på dörren, stod utanför sovrumsfönstret och gapade... så ja, jag fick sovmorgon. lång parentes). Sovit oroligt som fan dom senaste nätterna, vilket är skitjobbigt. Känns som att man bara ligger och vrider och vänder åt alla möjliga håll och kanter. Vaknar, går på toa, dricker vatten, somnar om, vaknar, går på toa, somnar om. Jag vet egentligen inte vad det är jag funderar på, eller om jag funderar på något över huvud taget. Kan bero på värmen och att det är så ljust ute som jag sover så dåligt. Who the hell knows.

Anyhow, vaknade, pussade älsko hejdå när han åkte till jobbet, duschade, fixade, donade. Åkte och plockade upp mamma och gasade vidare till Vuono city där jag skulle spendera lite tid med lillfarbrorn när mamma & Nina åkte till Kalix för att mamma hade skallröntgen. Åh, jag håller verkligen alla tummar och tår att allt är "som det ska"... Puh. Vill inte tänka mer på det. Sen var det dags för bilbesiktning och det gick som smort! Iväg till systembolaget, vilket var ett stort misstag. Ska ALDRIG mer gå på systemet dagen innan midsommar, det är helt sjukt vilka köer det var! I vår lilla stad! :D Kändes mest som att alla invånare hade trängt in sig där, på en och samma gång. Iväg till Torne och handla, där jag även fick med mig ett par leggings och en tröja :D Helvete, att man alltid ska hitta något :P Köpte lite grillat till imorn och åkte till Vuono igen. Åt middag, myste på en stund, till stan och ta ut tvätten från maskinen. Heikki kom hem, vi åkte och tankade och åkte ÅTERIGEN till Vuono, haha herregud, denna gången skulle jag sitta barnvakt så syrran och göbben kom iväg och umgåsa lite med annat folk än... just mig :P

Gänget var just förbi och sa hej och surrade på en stund, det var mysigt. Barnen ligger och sover och det är så himla lugnt. Jag gillar inte lugn. Det gör mig rastlös. Ska plocka undan målarfärger, penslar, pennor och annat, sen tror jag att jag myser ner mig i soffan och glor på tv en stund. Somnar med stor sannolikhet, men so what?

Glad midsommar!

Peace.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gott med grillat. :P

2010-06-26 @ 12:51:05
URL: http://tvminnen.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0