Roadtrip

Hej alla knäppskallar.

Måndag idag, och trots att jag är arbetslös så tycker jag att det är skönt att den här dagen är över. Visst, ny vecka, ny energi, nya möjligheter, bla bla blaa, men måndagar är tråkiga. Långt kvar till helgen, alla jobbar förutom jag, jobbigt väder... it sucks. Det ska bli skönt att vakna upp imorn och tänka att det är tisdag. Mys.

Resan till Övik gick hur bra som helst. Skönt att se lite andra människor och andra landskap. Vid tio på fredagmorgon plockade jag upp frugan och vi åkte iväg, stannade till på Sub & Co i Luleå och inhandlade kycklingbaguetter till lunch, och sen var det bara plattan i mattan och mot Övik! En rökpaus och en pisspaus senare var vi framme, solen sken och allt var mysigt. Åkte direkt hem till Sandra, kramades, bar upp lite grejer (såg ut som att vi skulle vara borta i flera veckor, så mycket saker hade vi...) och åkte och hämtade lite käk, kom tillbaks till Sandra, åt snabbt och knäckte en cider, mm, this is life. På med lite spackel och in till stan för att träffa min favoritbög, shit så jag saknat honom! Efter några drinkar prommade vi över till kåren, var där en stund och sen gick vi ner till Olearys. Myste på, drack way too much, dansade lite och surrade med folk. Var hemma kring två, och somnade kring fyra.

Vaknade vid 9 på lördagmorgon, tänkte shit... mitt huvud exploderar. Meeen ingen fara alls, drack 70 liter vatten och väckte Sandra och Sandra, och när dom klivit upp så somnade jag om! :D Haha. Vaknade upp efter min power-nap, duschade och åkte till stan. Hade mest ångestsvettningar hela tiden så jag var inte så shoppingsugen, däremot kunde jag inte sluta längta efter en kall cola! Nåväl, efter några timmar så drog vi och handlade och sen hem till Sandra igen, lagade gomaten, sen däckade vi alla tre en stund. På kvällen blev det en skitfilm och surr, och sen spelade vi Wii.

Söndagmorgon, vaknade, åt frulle, packade lite, duschade, surrade, kramas hejdå, plattan i mattan mot Umeå. Stannade till där en stund, åkte vidare mot Skellefteå där vi stanna och åt, vid sju var vi hemma i Haparanda. Sjukt rolig resa med sjukt härliga människor. Tack frugan för att du kom med mig, och tack Sandra för att vi fick stanna hos dig. Snart ses vi igen :*

Bilder kommer vid senare tillfälle, orkar inte just nu :)

Peace.

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tack för att jag fick joina ;)

2010-06-08 @ 08:46:38




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0