Confuuused

Jag är helt förvirrad i vad det är för dag. Jag vet inte om det beror på att jag var på en fest i fredags (annars är ju lördagar min "festdag") så igår var jag helt säker på att det var söndag å idag måndag å ja, jag vet inte riktigt vad som pågår inne i mitt huvud ;)

Idag har det varit värsta snöstormen här. Tänkte först att jag inte ska röra på mig nånstans men kom på att jag måste ta en bild (eller Anjan tog en med sin systemkamera) till ett tågkort då vi ska till Oulu med klassen på tisdag på besök på olika ställen... sen gick jag även förbi affären å köpte kyckling. Minns inte ens när jag har lagat kyckling hemma, är nog flera månader sen. Påväg hem tog jag en omväg för att få lite frisk luft å fick riktigt kämpa för att komma fram i flera centimeter snö å världens blåst, så väl framme vid dörren så var vaderna lite ömma men det kändes skönt. Kom hem, skalade pottisar å slängde dom i ugnen, slängde ihop en bulldeg på jäsning, fixade sallad å currydressing, stekte kyckling å sojakorvar å sen åt vi. Sen var det dags för bakning... även fast jag hade min "godisdag" igår så var jag tvungen å smaka på en nygräddad bulle å kall mjölk till, fasen vad gott det var!

Nu sitter jag å glor på Dirty Dancing, känner sån nostalgi när jag ser på den filmen! Så romantisk, gammal film :) imorn är jag ledig som vanligt då det är måndag, ska ringa lite viktiga samtal å försöka få bortfixat såna "ärenden" som legat å skräpat länge för att jag inte haft ork att ta tag i dom ;)



- Stekt kyckling med en massa kryddor, ugnspottisar, grönsallad å currydressing av creme fraishe.



- Bullar. Mööööms!

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0