Dag 4 - detta åt jag idag

Efter att jag suttit här å önskeshoppat kläder så var det dags att dra å handla. Det är helt sjukt hur dyrt det är att handla i det här landet, en 2 liters Bravo juice kostar nästan 40 spänn! Holy moly... kom hem, fixade igång lite tvätt å sen var det dags att börja laga mat. Dock fick jag laga två olika maträtter idag, finnemakaroner å köttfärssås till mig å vegetarisk lasagne till min älskade ;)



- Finnemakaroner, köttfärssås å en massa tomatketchup!

Det finns ju tusentals olika sätt att göra köttfärssås på. Jag har inget direkt recept jag följer, pallar inte med recept! Idag blev det en helt vanligt sås av mjöl.

200g nötfärs
1 gul lök
2 matskedar mjöl
Vatten
Soya
2 köttbuljongstärningar
Aromat
Grillkrydda
Chili

Hacka å bryn lök å köttfärs. Tillsätt mjölet å "bryn på" ännu en liten stund. Tillsätt vatten å soya tills konsistensen är bra å färgen är lagom (många tycker att min köttfärssås är för mörk men jag tycker färgen är lagom :D). Blanda i buljongerna å krydda efter smak. Låt puttra på i 10 minuter å servera med makaroner eller någon annan pasta, massa ketchup å sallad! :D

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0