Dag 5 - vad är kärlek?

Kärlek...

Kärlek är allt. Ömhet, tillgivenhet, lycka, tårar å svek. Kärlek är att älska någon villkorslöst. Kärlek är romantik, mys å en varm känsla. Kärlek är pirr i magen, nervositet å underbar energi. Kärlek är välmående å empati, pussar å kramar. Kärlek är att ge sitt allt, att känna sig trygg å älskad. Kärlek kan också göra ont, få oss att gråta å känna oss otillräckliga... men samtidigt kan den hela oss å få oss att leva igen.

Det är omöjligt att beskriva en sån känsla. Känslan å upplevelsen jag har av kärlek kan vara helt annorlunda från din upplevelse. Kärlek kan riktas till olika människor på olika sätt.

Kärlek till min familj, för allt dom gett mig å för att dom finns där för mig oavsett vad som händer. Jag skulle göra allt för dom, gå igenom eld å vatten om det skulle behövas. Min familj är mitt kött å blod å jag kommer alltid att älska dom. "Our family members are people given to us by God". ♥

Kärlek till min sambo, för att han får mig att känna mig så trygg. Hans ord helar mig å för första gången på länge så känner jag att jag lever. På riktigt.

Kärlek till mina vänner för att dom får mig att le. För att jag vet att dom finns där för mig när jag är nere. För att vi tillsammans gått igenom så mycket, alla minnen, allt... jag vore inget utan er.



- Kärlek till er alla.


Peace.

Kommentarer
Postat av: Denise 22 - mamma till Kevin 6

Va roligt att du kikar in då och då. :)

Idag bryr jag mig inte alls så mycket om vad folk säger. Jag kan hugga tillbaka om det skulle behövas ;)



Men då - som nybliven mamma och gravid så var det inte lika lätt.



Tusen tack för din fina kommentar!

Stor kram!

2012-03-04 @ 21:44:22
URL: http://familyportrait.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0