Dag 6 - min helg

Istället för att bara skriva om "en dag" så kan jag skriva om den här helgen för den har varit mysig :)

Trött som ett as är jag å har varit i flera dagar, torsdag blev det jobb på hemtjänsten mellan 7-15.30 å när jag kom hem hann jag bara laga mat, plugga lite å glo tv innan det var dags att gå å lägga sig för att kliva upp tidigt igen på fredag då jag å Sandra skulle köra Peter å Micke till flygplatsen i Luleå, å efter det ha en mysdag för oss själva! Nångång kring 9.30 dumpade vi av grabbarna å styrde mot Storheden där vi bara strosade i affärer å sen åt vi lunch där. Därefter drog vi vidare in till stan, gick från affär till affär å åt middag på Waldorfs, svängde förbi hos bästa Carita innan hemfärden - som vi trodde skulle bli lätt som en plätt - tills vi kom innanför Haparanda kommuns gränser ;) Vilken snöstorm å blåst, alltså shit. Sandra kunde inte ens köra in på syrrans gård med deras bajsvolvo å tack gode Gud att syrran har en Audi Quattro som jag sen burnade iväg till Kemi med, för att i Haparanda plogas det inte i onödan...! Kom hem vid 22.00 å dags för jobb igen klockan 7 på lördagmorgon... Vädret hade som tur var lugnat ner sig till på morgonen, åkte iväg till jobbet å det kändes tuuuungt, vet inte varför. efter jobbet var jag å hjälpte mamma å shoppa lite nytt till vardagsrum å kök, vi handlade kuddar, gardiner, lampor å dukar å åkte hem till henne å fixade till det lite, hon var så glad å tacksam. Min älskade mamma.

Barnen kom hit å sov över från igår till idag (alltså lördag till söndag) så det blev snacks å melodifestivalen igår å idag var vi uppe tidigt för att dra iväg till Snöslottet i det underbara vädret! Vi var ute i några timmar, kom tillbaks hem till oss (ja, vi bor granne med snöslottet) å åt lite lunch, sen ville dom bada badkar å efter det packades det å vi åkte till Happis igen! Grillade den första vårkorven hos syster å gott var det, sen körde hon hem mig... å here I am. Så sjukt mör i hela kroppen å trött i knoppen. Leyah har fått sin "kattvecka" så hon är lite speciell, stryker sig mot allting å jamar å bara går omkring å jag tycker bara allmänt synd om henne... stackarn :D



- Sötflickan med knaskatten!



- Syskonen myser i snöslottet.



- Vi besökte även kapellet i snöslottet för att tända ljus för människor vi mist, Jennifer ville tända ett för moffa å ett för Simon ♥



- En mysdag! ♥

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0