livet leker med oss

just nu känner jag att jag är så förbannat less på människor... jag fattar inte varför man ska hålla på å ljuga å låtsas, är det inte bättre att man bara säger som det är? är det inte bättre att man bara säger att man inte orkar ses en dag istället för å komma med en massa bortförklaringar? å såna som säger att dom tycker om en å samtidigt flirtar hejvilt med andra, är det inte bättre å säga att man bara leker? varför ska man ljuga å säga att allt är bra, när alla vet att det inte är det? å är det inte bättre att man erkänner att man haft fel, istället för å hålla stenhårt på nåt som man ändå inte tror på? fan, jag vill inte vara med nå mer!!! jag orkar inte. kan man bara inte välja å inte vara med i den här leken? å om man inte kan, hur jävla länge ska man leka? kommer man bli van till slut eller kommer man alltid känna så här? eller... är det det här som kallas för livet? "livet leker"... är det med oss det leker? är det nu man ska försöka placera människor i "bra för mig" å "inte bra för mig"-grupper? å tänk om man gör ett misstag... kan man räta till det eller får man ångra sig hela livet? å om man inte kan ångra sig, hur vet man när man gör rätt? ska man såra sig själv å nån annan i onödan för att man TROR att beslutet man tar är rätt? ska man gå eller stanna kvar om man känner sig osäker? eller är osäkerheten ett tecken på att man ska låta bli å bara köra sitt eget race? återigen sitter jag här med 1000 frågor men inga svar.

är det inte bättre om jag bara går å lägger mig?

godnatt.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej, det funkade inte så du behöver inte oroa dig ;)
Jag önskar att jag hade kloka svar på alla dina frågor. Det bästa men det hårdaste är nog om man säger som man tycker, öppnar upp och förklarar hur man känner. Kanske hade man så fel att det var precis det som behövdes, kanske man då kan förstå kan börja om på nytt? Eller visste aldrig personen i fråga aldrig hur hon/han beter sig? Kanske nu då..
Alla har vi våra brister, men sådanna här brister är oerhört tuffa att ta, att "vänja sig vid". Jag tror aldrig man gör det. Man blir medveten, men man vänjer aldrig sig på sådant sätt att det slutar göra ont. Aldrig. Istället grubblar man sönder varenda ord. Och det om något gör ont, för ingen annan än personen i fråga har det rätta svaret.

2007-11-14 @ 11:11:02
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Johanna

Det kommer alltid att komma upp hinder i ens liv och man kan visserligen tycka att vissa hinder är orättvisa mot en själv. Men jag tror att man i själva verkat kanske inte ska ställa sig frågor utan ge sig själv svar. Dessa hinder är där bara för att dem vill se hur du handskas med dessa problem. Om du lägger skulden på dig själv, eller på någon annan. Eller om du försöker lösa det för dig själv. Man känner att det lättast just när sådant här inträffar är att antingen gräva ner sig i frågor, älta det för att man någonstans tror att man kanske kommer på varför. Skylla på någon annan eller i värsta fall skylla på sig själv. Det låter säkert absurt det jag säger, men det bästa vore ändå om du någonstans börjar att acceptera och ändra på hur du själv ser på det för att rädda dina egna känslor. Man måste inte acceptera det på ett negativt sätt, utan att sådant här händer och det är upp till mig själv hur jag hanterar det. Och inte som: "Jag får väl acceptera att andra människor har lägre intelligens än mig själv." Därför att sådana tankar bara förstör för dig själv. Det blir inte positivt åt dig. Om du förstår hur jag menar. :) Det är inte lätt, men det är det bästa. Det är som den här gubben som ringde och skrek i telefonen. Det var dumt gjort men han kanske samtidigt inte har lika mycket erfarenhet när det gäller hundar som vi har. Och sen så hoppas jag ju att karl ifråga senare i livet har mer erfarenhet. :) Hoppas något hjälpte. Kram

2007-11-14 @ 11:57:48
URL: http://iohannaa.doggyblogg.se



Postat av: Sanna

Har tyvärr inget bra svar att ge dig, men ett är då säkert sådana saker sker i livet för att man ska lära sig nåt av det.
Sen är det upp till dig att ta vara på lärdomen.
Jag är över 40 år och går fortfarande på en hel del nitar i mitt liv. Varje gång så tänker jag, ska aldrig mer släppa nån så nära inpå så att jag biter i gräset.
Men det verkar som jag gör om samma sak åter igen.
Det tror jag beror på att man vill lita på andra och hoppas att alla har en smula med mänsklighet i sig.
Hör och häpna alla har inte det, ibland tror jag att en del människor ser det som en sport att såra och gå över lik för att själva må bra en stund.
Men sent ska syndaren vakna!!!
För det funkar faktiskt så att det man sår får man skörda.
Men misströsta inte tjejen, det finns ljus i slutet på tunneln, även om det ser mörkt ut.
Alla goda gärningar får man tillbaka det lovar jag, kanske inte just från det hållet man trott men hjälpen kommer.
Sen har jag upptäkt en annan sak, folk har inte vett att inte lägga sig andras affärer.
Varför ska man lägga sin näsa i blöt över allt och dessutom förkasta andras åsikter och tankar.
Senast jag kollade så råder det yttrandefrihet i Sverige, men det har en del missat.
Dessutom kanske man ska ta reda på hur läget är innan man framför sina åsikter om saker som inte angår dem.
Upp och hoppa igen tjejen, det blir bättre!!
Kramar Sanna

2007-11-14 @ 22:07:53
URL: http://whitewolf.doggyblogg.se



Postat av: Lisa

Ja jag var kanske det i alla fall ;) Känner dig så väl så jag vad du menar och ungefär vad du tänker, även om du är förvirrad.
Men du, det är inte lätt. Sådant är aldrig lätt. Vi får öva tillsammans!, på något vis. För jag är alltid här, dag som natt.
Det är jättebra Hema, jätteskönt att höra att det känns bra, för utan någon bekräftelse kan motivationen vissna fort. Men jag är här, vi alla är här, kom ihåg det.
Älskar dig gumman.

2007-11-15 @ 17:37:47
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Lisa

Vad skönt :)
Jaa det gör vi! Jag slutar fem, äter, och ringer sen! Pussidipuss.

2007-11-15 @ 22:37:18
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Johanna

Vaaart Äääär Duuu Nåååågooonstaaans??? Har inte sett dig på jättelänge. :) Du har väl inte ätit en tvål och försvunnit? :(

2007-11-19 @ 22:35:58
URL: http://iohannaa.doggyblogg.se



Postat av: Lisa

Jo, det var ju rätt ballt ändå :) Om det nu var dem som verkade..

2007-11-21 @ 10:01:24
URL: http://llllisa.blogg.se



Postat av: Den vackraste Schäfers Mamma ;)

Jag vet, det var kuligt. :D Har mycket att berätta, hös av mig antingen imorgon eller på lördag när jag slutat efter ett underbart 06-16 pass. ;P

2007-11-22 @ 15:04:14
URL: http://iohannaa.doggyblogg.se



Postat av: Sandra

hey, yo! Var är du ??? Hur är det? det var ett tag sen... okej lördags, men det är juh länge sen! jag ska väl antagligen åka ner till skellefteå i helgen om allt går smärtfritt. Vi måste ses! Kram

2007-11-22 @ 16:21:28
URL: http://sandren.blogg.se



Postat av: Sandra

det är ändrade planer, det blir inget skellefteå. Jag ska nu kolla lite nät och sedan städa:P

2007-11-23 @ 14:00:20
URL: http://sandren.blogg.se



Postat av: Abdirahmanaurora

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2009-11-30 @ 08:08:43
URL: http://abdirahmanaurora.blogspot.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0