Varför?

Ibland händer det saker utan att vi förstår varför. Vi kan spekulera, vi kan undra... Vi vill förstå. Ibland händer det saker, och det finns inga förklaringar. Det finns inga förklaringar och det finns inga tröstande ord. Inte för att det kanske finns några ord som tröstar just då... Men vi kan ju alltid försöka.

Min familj är jätteviktig för mig. Jag vill att alla i min familj ska ha det bra, att dom ska må bra. Att dom ska få vara lyckliga. Ibland händer något som får mig att förstå hur starkt jag egentligen känner, och igår var en sån dag. Jag hoppas att ingen av dom behöver gå igenom något sådant igen. Aldrig mer. Jag blir stum, och ledsen. Och förtvivlad. Och sen säger jag mest dumma saker. Jag är värdelös på att trösta, det vet jag. Allt jag säger blir bara så fel och... ja jag vet inte. Men man blir bara chockad ibland, förstår ni? Jag vet inte alltid vad jag ska säga, och därför blir det bara mummel. Styrka, det behövs.

Jag älskar min familj, ja, jag älskar er.




Peace.

Kommentarer
Postat av: Ninnu

Ibland finns inte dem rätta orden...men tanken finns...o det är den som betyder mest!! Vi vet att du älskar oss alla och vi älskar dig...livet är grymt..vissa händelser får oss att stanna upp ibland och fundera...man ska få gråta, undra och spekulera....allt detta ingår i processen, som med tiden stärker oss, hur tungt och jobbigt det än känns nu...

Och jag tror inte att du säger dumt eller dumma saker, som sagt, finns det nåt rätt att säga en sån här gång....bara vi finns där för varann....o det gör vi

Kramar i massor <3

2010-03-23 @ 22:34:54



Postat av: J & A

du är inte dålig på att trösta. Att du ger allt en tanke, att du ger allt av ditt hjärta det är värt mer än ord! Dem vet, vi vet. Det är det viktigaste. Att du ifrågasätter, undrar, funderar, chockas, blir arg, gråter. Det är naturligt, sunt och alldeles rätt! Finns här... Sänder tankar till er alla!!!!! @->--

2010-03-23 @ 23:33:04



Postat av: Irina

Jag vet inte vad som hänt, men jag vill påminna om tröstens kraft o tankens kraft. Ibland räcker det att bara vara där. Iband räcker det att bara finnas till hands. Kanske var den där som som inte sade så mycket men fanns där med en öppen famn hela tiden. Underskatta inte dig själv, att vara där för en annan är mer än guld värd <3 Kram på dej!

2010-03-24 @ 16:02:02



Postat av: Santeri

Jag har dig och din familj i mina tankar vännen. Kramar och en massa mera kramar! <3

2010-03-24 @ 21:00:24



Postat av: Pia

Du är viktig för mig och familjen är viktig för mig. Idag har jag en egen men annorlunda familj, men alla är viktiga! Det finns inget fel sätt att trösta - bara olika sätt att göra det på, eftersom vi alla är olika! Vad man än säger kan inte bli fel, så länge man har lyft luren och sagt något eller bara hej eller bara gråtit en skvätt ihop då vägen är för lång för att ses... Och det är vid såna tillfällen som det blir än mer tydligt att familjen är viktig och avståndet alldeles för långt, men i slutändan är det alltid tanken som räknas! Jag älskar dig och resten av min familj! Kram

2010-04-09 @ 18:40:51




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0