blivande brud

ja, i natt drömde jag om att jag skulle gifta mig. usch, jag har aldrig känt mig så stressad i hela mitt liv. å ingen bröllopsklänning hade jag fixat heller :( min blivande man sa till mig: "men du kan ju ta din balklänning, som du hade förra året" å jag trodde jag skulle mörda honom. jag ville ju ha en vit! en med bara axlar å en som var jättepuffig å snygg å med massa fina stenar... men nä, det fattade ju inte han. hursomhelst så provade jag säkert 100 klänningar å lisa skrek på mig för att jag var så sent ute å för att bröllopet skulle börja snart å jag skulle ännu fixa det ena med det tredje å allt var bara hell. men sen hittade jag klänningen! hur vacker som helst! å lisa började gråta. haha. ja herregud...

allt har väl varit lugnt annars tror jag. jag har inte grubblat desto mer på saker å ting utan mest bara låtit dom passera å det känns rätt bra faktiskt. känner mig som en sliten själ ibland men det skiter jag i.

bara en månad kvar tills jag får svar från universitetet :( usch vad jobbigt. så fort nån frågar nåt om det eller bara pratar allmänt om det så får jag ont i magen. jag brukar kunna lita på min magkänsla men den här känslan känns inge bra. men som sagt, man får ju se.

faktiskt så har jag inte gjort nåt annat vettigt, bara glassat runt hela dagarna. var till övik förra helgen å det var hur bra som helst, som vanligt. känns alltid trist å åka tillbaka hem bara... kollat på fotboll, umgåtts me folk, busat å hjälpt minnas morsa där i affären, shit så söta babykläder det finns! helt sjukt! lite babyfeber man får då. allt är så "naaaauw, kolla den vad tuff den var" å "pluttidutti vad liten den var då". suck.

neh, nu hör jag en fluga surra här nånstans så nu är det mord på schemat.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Hoppas du inte får ont i magen nu, men jag är så nyfiken så jag måste fråga: Vart har du sökt in? Förresten så behöver du inte sätta all press på det beskedet som kommer om en månad, om man nu ska tänka positivt. Sen i början av augusti har vi ju andra urvalet också, efter det reservantagningen. Om man sen absolut vill plugga kan man kolla studieplatser.nu, man har verkligen inte bara en enda chans liksom :)

2008-06-12 @ 23:22:29
URL: http://jenna.webblogg.se/



Postat av: sys

Jag håller med ovanstående och vill bara påminna dig om att jag fick besked på att ha blivit antagen på en reservplats 1 dag innan upprop!!!

2008-06-13 @ 20:07:20



Postat av: Jenna

Om du vill veta dina chanser på ett ungefär kan du ju alltid kolla http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1443 där står det ju precis hur svårt det varit att ta sig in på alla utbildningar tidigare år. I och för sig varierar det ju alltid lite, men det kan ju vara för det bättre också :) Jag har sökt in på typ 9 grejer, men det var ju samma utbildning på 6 olika orter, resten var lite strökurser jag kan läsa om jag inte kommer in på nåt av dom.

2008-06-15 @ 21:32:38




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0