Första mars

Jävla förbannat! Att jag hatar denna förkylning alltså. Jag tänker alltid "aah, alla andra blir sjuka förutom jag", tills man sitter där med hög feber och världens förkylning. Jag har nog endast snutit ut sådär 10 000 liter snor under helgen som gått. Och jag vet att mitt immunförsvar är helt fucked up, har skitdåligt immunförsvar, jag har i princip varit småförkyld/sjuk hela hösten och vintern. Nåja, nu hoppas jag att febern har bränt bort dom flesta bacillerna och att jag snart blir frisk. En stund hinner jag ju vara frisk innan det är dags för mig att dra på mig den årliga vårförkylningen :D Ja ä' int' bitter!

Så var jag ju och klippte mig i fredags. Hann nästan bli lite bitter där ett tag när jag beställt tid till Uniq, men när jag väl kom dit så satt en lapp på dörren att hon blivit sjuk... Grrr, förbannad blev jag. Nåja, åkte förbi Habitz och tänkte att jag bara springer in och kollar om dom råkar ha några tider samma dag, och tur för mig för det hade dom... Kom dit nån timme senare och hon satte igång. Kort, kortare, kortast är mitt hår nu! Riktigt tuff frisyr som är hur lätt som helst att fixa. I did it! Jag vågade! Haha sug på den alla ni fegisar! :D Nöjd är jag dessutom, puhh... Nu är det äntligen gjort! :)

Nu har Heikki åkt iväg till jobbet och jag känner redan på mig att jag kommer bli förbannat uttråkad senare idag. Känner mig halvkry, men inte nog kry för att hitta på nåt/träna/åka nånstans/hälsa på nån. Ska ta tag i sovrummet i allafall, tvätta febriga sängkläder och dammsuga, skura och dammtorka. Bädda rent och mysa, mmm.

Snart är det en månad sen jag blev uppsagd... Det är sjukt hur fort tiden går. Och nu blir jag helt orolig för att jag aldrig kommer att få ett jobb. Suuuck. Försöker hålla humöret uppe, men det är också lättare sagt än gjort alla gånger. Varför ska det vara så jävla svårt?

Peace.

Kommentarer
Postat av: Elin

En bild tack ;) Så nyfiken hur fin du blev i håret! ;) kraam

2010-03-01 @ 19:13:56
URL: http://tequilaaa.blogspot.com



Postat av: M

det kommer en bild, så fort jag känner mig friskare och fräschare och inte är röd och ful under näsan ;)

2010-03-02 @ 00:17:55



Postat av: Sawmya

Haha heej Maria, min Finne! Fan va glad jag blir att du riktade din kosa in på min blogg! Jajjemensan, den indiska dalkullan har blivit med blogg, haha. Har haft den ett tag, men förhoppningsvis är det iaf någon som kikar in på den. Och det är shitkul att du hitta hit!

Jodå, det rucklar på. Just nu, så är jag tyvärr sjukskriven, och i början ville absolut inte vara det. Det var liksom plugga eller jobba, men så blev jag sjukskriven. Så nu har jag insett att det har varit och är bra att jag är det, hur sjukt det än må låta, för att kunna låta saker och ting bero. Men det är jätteskönt att vara på ”hemmaplan” igen, i Borlänge , Dalarna, så jag är snart ”back on track”! Har funderat nu, emellan detta studieuppehåll, och bestämt mig för att rikta in mig mot Psyk-hållet, och därifrån ta mig till Musikterapeututbildningen, vilket passar mig som ”handen i handsken”, då jag vill arbeta tillsammans med människor, är intresserad av både det fysiologiska och psykologiska hos en människa, och dessutom har musiken med mig i bagaget, så det känns så jävla rätt! Kom in på Psyk samma höst som Ssk-utbildningen, men valde då Ssk. Men det är ju inte mycket som säger att jag inte skulle kunna stå där en vacker eller dimmig dag, med operationskniven till hands som operationssyrra, haha! Det där lät brutalt, men U know me! ;) Men vi får se hur det blir.

Just nu så har jag fått tag i en 1,5, mitt in the city, så jag trivs dom ”fisken i vattnet”! Och sen ska jag söka in till utbildningarna nu i höst. Det var så jäkla störande, för jag sökte in på dem nu i vår, och kom in på varenda en!! Men fick lov att avböja p.g.a. sjukskrivningen, så visst är det för jävligt på det viset, men får ta nya tag nu i höst, och satsa på att jag kommer igen, på alla plan. Oh ja, det har jag! Ni får inte känna eller tänka att jag inte tänker och saknar Er, för det gör jag. Glöm inte av det! ;) Men kände att det inte gick, i Övik, men det berodde inte på Er alls, eller själva Ssk-utbildn., i det hela, utan det var mycket annat utöver det hela, så att säga. Men jag tänkte i höstas, att jag skulle komma upp, eftersom jag dels sa att jag skulle det också, men då kom allt det här med sjukskrivningen osv, så jag har legat på is nu ett tag, men så fort jag blir bra, så ska jag försöka ta mig upp i dom norrländska skogarna, hehe! Hur är det med dig? Hur går det i pluggeriet? Åkte du också på praktik utomlands? :D

Du får ha det så bra så länge, och hälsa the folks up there! Uppskattar shitmycket att du hörde av dig! :D

Varma Kramar Sawmya

2010-03-02 @ 21:00:34
URL: http://sawmya.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0