Ibland...

Ibland har jag svårt att förstå saker och ting. Ibland har jag svårt att förstå vad vissa människor menar, ibland har jag svårt att förstå varför vissa människor gör som dom gör. Men det är klart, jag har all rätt att spekulera kring vad som händer. Jag har all rätt att vrida och vända på saker och ting och fundera, vad det är som får människor att agera som dom gör.

Ibland har jag inte energi till att alltid hjälpa, även om det är just det jag vill. Ibland vill jag bara vara utan andras problem, gör det mig till en elak människa? Är jag elak om jag bara vill andas ut ibland? Ibland skiter jag i om någon blir sur, för jag orkar inte hålla på med fjortisfasoner längre när jag är en vuxen människa. Jag har mer vettiga saker att lägga ner min energi på. Ibland blir jag sårad, men vem säger att min sorg är mindre än någon annans? Vem kan säga att det jag känner är mindre viktigt än det någon annan känner? Vem fan tror du att du är?

Ingen ska få trampa mig på tårna längre. Jag skiter i om det är en nära vän, eller någon jag inte känner. Det spelar ingen roll. Jag tänker inte ta nå skit längre, min energi ska slösas på bättre saker än detta. Jag orkar inte med negativa ord och meningar hela tiden. Kan man inte bara vara, utan att behöva anstränga sig jämt? Ibland blir jag bara så trött på allt. Ibland vågar jag säga ifrån, och nu vågar jag. Nu är jag less på det här.

Peace.

Kommentarer
Postat av: J & A

Håller med, Håller med... Jag håller med! säger med lugn röst

2010-03-16 @ 10:03:54



Postat av: Micke

I know, and u love it

2010-03-16 @ 12:49:33
URL: http://shyam.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0