P A I N !

Oooooh... Jag tog ju då till mig mod och ringde och beställde tid för massage i måndags. Idag var jag dit. Min allra första gång hos en riktig massör, och jag hade förberett mig för det värsta (typ, att det skulle göra så ont att jag började gråta). Men nu förstår jag varför människor går på massage, det var så underbart skönt! Jag sa till honom att jag är väldigt, väldigt, väääääldigt känslig och om man bara så smeker mig på ryggen/axlarna/nacken så piper jag till. Han visste det redan. Mina axlar sa allt. Skadad nacke och axlar (inte skadad SKADAD, men småskadad) och han var inte förvånad att jag haft problem med nacken hela hösten och vintern. Hållningen och musklerna var det inget fel på, tvärtom. Det var bara att jag hade överansträngt mig en lång tid... I allafall, han masserade bort knöl efter knöl efter knöl och jag känner mig som en ny människa. Jag sa till Heikki att jag inte ens kom ihåg hur det kändes att INTE ha ont, och då är det ju illa. Men nu är det gjort, och jag är stolt över att jag vågade fara ;)

Men denna "eftervärk" eller what the hell man nu ska kalla det är hemsk. Haha, det gör så förbannat ont! :D Duschstrålen mot axlarna gjorde ont! Aja, det försvinner ju snart, men ändå. Sån jävla smärta! Men jag får försöka tänka att det är av bra skäl ;)

Imorn är älskopälsko ledig, och undra vad vi då ska hitta på? Åker väl eventuellt på att sitta barnvakt en stund där på eftermiddagen, men efter det? :) Jag hoppas på bra väder i allafall. Aja, morgondagens problem. Undra om jag skulle slå igång en skiva med Sex and the city (har ju inte sett alla säsonger mer än 13 gånger, kanske, undra om det räcker...) och mysa på här en stund. Risken finns att jag däckar på soffan, är helt död i kroppen...

Nattinatti :*

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0