Filmtajm!

Hej era fårskallar!

Idag har jag inte fått mycket gjort kan jag säga. Ju mindre man gör desto slöare blir man tycker jag. Vaknade i morse, slängde i mig frulle å fick springa till affären pga dåligt minne när man är å handlar... det är därför jag alltid har en lista. Annars glömmer jag hälften av grejerna jag skulle köpa. Anyhow... Var inte riktigt säker på hur kallt det var ute men det ligger nog kring -30 som alla andra dagar den här veckan, så jag fick se till å klä på mig ordentligt. När jag prommade hem från affären så såg jag solen skina så fint vid stranden/snöslottet så jag tog en omväg, å det var så mysigt att få suga in energin från solen även fast det var kallt som i en isbjörns rövhål.

Kom hem, diskade, åkte ner till tvättstugan för å se om det fanns lediga tider, plockade ihop tvätten, slöade på en stund å sen var det dags att tvätta första maskinen. Under tiden har jag bara plockat å donat lite, försökt göra en bra playlist då jag måste bränna en skiva till syster... pluggat lite, druckit mitt thé å bara varit. Fixade ihop lite lunch till mig å ja... vi måste verkligen handla. Jag tog lite kokt ris å stekte det i lite olja, tillsatte tonfisk, kryddor å sweet chili sås å min "sallad" idag blev gurka å tomat... hm. Men imorn åker jag till Happyranda för att fira kära Eija på hennes 50-årsdag så jag får passa på att handla då. Andra maskinen snurrar på nu å jag måste snart ner för å hämta upp tvätten å sen har jag inga fler planer för idag!

Nu har jag laddat ner två filmer som vi tänkte se ikväll å jag hoppas dom är bra. Mästerkatten (på engelska såklart, originaltitel: Puss in Boots) å The Descendants å trailers till filmerna kan ni se här å här. Vi har sett grymt lite film på sistone så om ni har några tips på bra/roliga/skrämmande filmer som släppts på senaste så vore jag väldigt tacksam :D



- Min lilla skrutt. Hon är så underbart söt på den här bilden! Inte undra på våra hjärtan smälte så fort vi såg henne ♥



- Å nu har hon blivit så stoor! Våran egna lilla Mästerkatt :D

Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0