Dag 14 - mina drömmar

"Mina drömmar" kan tolkas på så många olika sätt, min tolkning är om mina drömmar i framtiden, vad jag drömmer om, vad jag suktar efter, vad jag hoppas på ska hända och vad jag vill åstadkomma - eh... ja... för vad drömmer jag om egentligen?
 
Just nu är min allra största dröm att våran bebis som bor i magen ska komma ut när det är dags, och må bra. Egentligen är det mitt enda orosmoment också för tillfället... framtiden är oviss. Men ja, min största dröm just nu är att veta att bebbe mår bra. Men visst finns det andra saker jag drömmer om också: ta examen, åka till Nigeria, flytta till en storstad alternativt byta land helt å hållet, att mamma ska ha det bra, att mina systrar med familjer ska ha det bra, att jag ska få ett jobb, att gifta mig, att jag kommer känna mig behövd, att vi ska kunna resa, gå en make-up kurs, eller inredningskurs, eller lära mig å sy egna kläder... ja, allt sånt. För det kallas väl för drömmar också, eller är jag helt ute och cyklar?
 
Det finns ett citat som säger "Don't be pushed by your problems, be lead by your dreams" och det säger väl allt man behöver påminna sig själv om ibland anser jag. Don't let your dreams always be dreams! The only one who can make your dreams come true is you, and only you.
 
 
- Min pappa och jag ♥
 

Peace.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0