Jag minns...

Minns ni?

Mary J. Blige - Family affair

Ett hemmadisco hos Soffi på högstadiet. Sjuan till och med, om jag minns rätt. Det var roligt med en massa nytt folk man aldrig träffat eller pratat med förut. Det bildades några nya par den kvällen, haha. Och redan då visste vi att vi skulle regera över alla!


Britney Spears - Toxic

Epa-tider. Roliga tider. Fylle tider. Vi trängde in oss alldeles för många i en a-traktor där man egentligen bara får sitta två stycken. Vi sjöng, skrek. Gapade. Stannade ute hela nätterna. Tonårskärlek som man trodde skulle hålla livet ut. Vänskap som man trodde skulle hålla livet ut. Vad lite man visste då, även fast man trodde att man visste allt.


Eminem - Shake that ass for me

Mmm... Jag körde, jag trodde jag gjorde fel... Fan också! Nu skulle jag ge upp! Jag skulle skita i det här jävla körkortet, vem fan behöver det ändå? Tills han sa "du får fortsätta övningsköra... på egen hand"! Jag skulle jag skulle svimma, så glad blev jag. En obeskrivlig känsla. En lördagkväl tog vi mammas audi och åkte runt på stan, coola som vanligt ;) Eminem bara strömmade ut från högtalarna. En cigg på det här så är livet hur bra som helst! Det var även då jag fick slut på glykol i bilen och fick åka till en mack och köpa det innan bilen skulle kollapsa... Med mig hade jag min goda vän Johanna. Ja visst, glykol var lätt att handla, men i vilken jävla behållare skulle vi hälla det i? Då kom Johanna med ett bra förslag... Korken på glykolflaskan var blå, och en behållare i bilen hade blå kork... Det kanske har ett samband? Tur att vi inte hällde i det där i allafall, för den behållaren i bilen innehöll spolarvätska. Dum vi ;)


Iggy Pop - The passenger

Långmercan. Återigen fylla. Alla mina närmaste vänner samlade. Elina köper muffins från Shell. Fyfan vad vi är bra! Stadtdiscon, åh så roligt. Låtsaszigenarna som skulle göra inbrott i huset. Stefans spyor. Alla tyckte stockholmaren var klen, han kan inte supa som riktiga norrläningar! Mopedisten som skulle jävlas men som åkte fast av polisen, haha fan vad roligt. Rätt åt han, han ska inte komma och tro att han är något ;)


The Poodles - Metal will stand tall

ROZ. Jag var till och med chaufför den kvällen åt grabbgänget. Dom är roliga dom, ibland ;) Kul hade vi! Jag vet inte hur många dom trängdes in i den mercan. Skuffen var till och med full av pojkar! Det var kul. Påväg till Nikkala däckade Linkan (som vanligt, tydligen) och han gick fan inte att väcka. Hanzo satt bredvid honom, och Linkan låg lutad mot honom, samtidigt som han gled bara mer och mer neråt med huvudet. "Linkan, sluta för fan å andas varm luft på min pung!" Haha, härligt.


Helen Shapiro - Walking back to happiness

Så många minnen. Från alla möjliga ställen. Den låten har varit med på många fester. Och många cruis. Minns du Mia, den där gången när vi var ute med Markus bil hela natten? Vi kom hem vid nio på morgonen och sov några timmar, sen åkte vi och käkade pizza på Hassans. Haha, jävlar vad vi lyssnade på den låten då! Även sommaren 2009 lyssnade vi på den, hur mycket som helst. Jag blir glad av den låten, jag har så många härliga minnen till den.


Bryan Adams - Summer of '69

Mina tjejor kom till Övik. En underbar helg jag aldrig kommer att glömma. Det var så härligt, att få vara med mina egna. Vi strosade på stan, vi åt gott, vi drack gott. Vi röjde som fan. Ett minne för livet.


Lady GaGa - Pokerface

Övik. Studentlivet. En sliten kväll på Olles. Men fan så roligt vi hade :) En gammal gubbe försökte ragga på Sawmya och vi låtsades att hon var min flickvän, men inte ens då skulle han lämna henne i fred. Shots från små jägerflaskor inne på toaletterna. Micke hade kirrat det. Pruta på taxikostnaderna när jag skulle åka hem, "kommer jag hem för 150kr? Jag är student och har inge mer pengar!" Haha, och jag kom hem alla gånger.


Slinkee Minx - Summer rain

Den där kvällen. Underbart sällskap ute på bastuflotten, vi åkte gummiring efter båten och fick ont i arslena. Sång (som vanligt), en jävla massa surr, hoppa i sjön och upp igen. Sen helt plötsligt så står han där. Och jag förstår. Äntligen, jag har längtat. Han kysser mig. En kyss jag aldrig kommer att glömma. Redan då kändes det så rätt. Det var då jag och han blev vi. Allt som hände den dagen var så perfekt, det hade inte kunnat bli bättre. Ärligt talat alltså.


The Pussycat Dolls - Hush hush

Rhodos. Jag behöver inte säga mer än det. Underbart, underbart, underbart.


The Baseballs - Umbrella

Ja visst, vi kanske går ut ofta. So what? Vi har roligt i allafall. Dansar tills klackarna nästan går av. Och alla sjunger med, en härlig känsla. Nån går och byter bort den låten, men några minuter senare är det nån annan som har bytt tillbaka den. Känslan är grym.


Ibland måste jag få minnas. När saker och ting känns tungt så blir jag glad av att komma ihåg. Nu har det känts tungt. Jag vet, att vi klarar av det. Men du vet... Det är inte lätt. Det känns inte lätt. Jag jobbar på det, jag lovar. Men jag vill bara att det ska bli lätt nån jävla gång också. Men grejen är den, alltid finns det dom som har det värre. Varför ska jag klaga egentligen? Nu vill jag bara minnas. Minnas och le, skratta, må bra. Thanks for the memories.

Peace.


Kommentarer
Postat av: M

Jag kommer ihåg! jag ser tillbaka, jag kommer ihåg, jag minns, jag saknar. Gamla goda tider...

2010-03-17 @ 23:27:26



Postat av: Santeri

Öviks resan är verkligen ett minne för livet! Ja herregud, vilken helg. Minnena därifrån håller jag nära hjärtat <3

2010-03-18 @ 19:41:30



Postat av: Sandra f

Haha Pokerface är den låt du förknippar med Övik... du har glömt Womanizer ;) Den gick rätt ofta den med ;) miss U babe!!! very, very much...

2010-03-18 @ 21:27:04



Postat av: M

ja womanizer och amy mcdonald också! ;) fick dock lite kramp i fingrarna av att skriva, får ta det nästa gång ;) miss u too babe!! snart kommer jag! promise :)

2010-03-18 @ 22:30:28
URL: http://myah.blogg.se/



Postat av: J & A

Fan vad härligt med alla dessa minnen. Även om man skulle vilja att vissa saker skulle vara som det alltid varit. Så finns det alltid något som följer med, något bra!! ;D

Haha, men om en korken är blå och den i bilen är blå då måste det ju stämma. asg Jag skrattar fortfarande. ;) Härligt inlägg!!!!

2010-03-21 @ 11:46:07




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0