Dropp dropp för fan!

God kväll! Söndagkväll återigen, och jag sitter här och försöker att bli lite trött... Jennifer och Kristoffer kommer hit redan före nio i morgon så då måste moster vara pigg och glad! Förra natten har jag sovit lite knepigt, eller egentligen flera nätter i rad nu har jag sovit knepigt. Jag har drömt så konstiga och osammanhängande drömmar att jag varit väldigt fundersam på morgonen när jag har vaknat. Ni vet, man fattar inte riktigt om man har drömt eller inte, samtidigt som det varit helt idiotiska drömmar så har dom varit så sjuk jävla verkliga. Äh, inte vet jag, är väl det undermedvetna som spökar hos mig ;)

På fredagkväll kom jag hem efter att ha sett Let's Dance hos frugan och ser att gardinerna från sovrumsfönstret var borta och där stod en hink istället. What the hell? tänkte jag. "Det läcker in vatten i sovrummet", sa Heikki. Ooooh no, varför just nu?! Ja, tydligen är taket här i huset såpass gammalt att det har sviktat, vilket i sin tur gör så att is och annat kan tränga in där mellan brädorna, och när det sen smälter så rinner det. Ja, det rinner och det jävla droppar och det gör en helt galen på nätterna när man bara hör "dropp, dropp, dropp" när det droppar ner i hinken. SUCK! Aja, vi har fått ha en hink där (och två hinkar i natt, när det började droppa från ett annat ställe vid fönstret) tills idag då det har slutat än så länge i allafall, så vi får väl se om det börjar igen när det blir lite varmare väder, för det är ju då isen smälter. Så nu går vi omkring i flytt-tankar, dock är det inte det lättaste att få tag i en någorlunda billig, hyfsat stor lägga i stan, men skam den som ger sig. I morgon får jag slänga iväg några samtal och ordna upp det här. Är väl ingen fara så länge det droppar, men sen när det väl börjar igen så... Sen är ju inte doften den mysigaste som man möter när man kommer in. Luktar lite unket och... blött hus helt enkelt.

Gårdagen var superrolig, dock blev det lite galet där mot slutet som det oftast blir :) Läppar möttes lite här och där och när jag sen fick ett mess från Elina i morse så visste jag inte vad jag skulle tro. Folk spydde och blev utslängda, vi blev bjudna på shotar, vi dansade rövarna av oss, folk surra, det var tjafs, ja u name it. Men dra åt helvete vad roligt det var. Det är sällan jag och Elina går ut, så när det väl händer så är det out of control på nåt vänster :) Härligt, härligt.

Nä, jag får väl slänga mig i duschen och sen försöka sova... Händer ju inget vettigt en sån här natt ändå.

Peace.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tack för tipset, jo vi åker i Augusti med Kristoffer och Sandra, ska bli sååå kul! Längtar jätte mycket :) Och längtar till Tzatzikin som fan! Men jag tror dig när du säger att man blir less, men lika att vräka i sig när man ändå är i Grekland ju! ;) Då kan jag rekommendera thailand till dig/er för nästa resmål :D

2010-03-09 @ 08:29:59
URL: http://nathalien




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0