Yummy yummy, semloooor

Hejhejhejhejhejhej!

Ledig dag idag, eller nee egentligen inte... vi fick skippa våran lektion från 10.15-11.45 å skulle haft en till lektion från 12.30-14.00 men jag tänker inte börja promma till skolan (även fast det bara tar en kvart eller så) i -32! Never. Så jag bestämde mig igår att jag skulle stanna hemma. Efter att vi varit med kompisgänget å käkat på New Bombay igår så gick jag förbi affären å handlade lite grejer till bakningen. Slängde ihop en morotskaka igårkväll (en av Laotans favoriter) å nu står bulldegen på jäsning som jag ska göra semlor av! Hoppas verkligen jag lyckas, visste inte hur länge jag skulle knåda degen för att den ska jäsa men den som lever får se vad det blir ;) Körde efter syrrans special recept så jag hoppas mina blir lika goda som dom vi åt i Vuono i helgen! YUMMY! :D

Sitter nu å väntar på att Santeri ska komma å hälsa på. Hoppas hon inte fryser ihjäl här :D Bad henne dock att ta med sig en extra kofta å yllestrumpor för att det är svinkallt, på riktigt alltså. Men vi kanske får koka oss lite thé å vänta på semlorna å mysa på. Skulle haft ett möte på kvällen också men även det blev inställt, puhh skönt.

Nu ska jag slöa på en stund innan Sandra kommer.



- Sandra&jag, våren 2010!

Peace.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Kommentera vilken hårfärg du tycker jag ska färga!

http://beatriiicej.blogg.se/2012/february/rott-eller-brunt.html

Länkar dig som ett tack!! :)

2012-02-02 @ 22:07:08
URL: http://beatriiicej.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0